• britishoxygentech@gmail.com
  • +6018-770 0017(Johor) & +6011-6480 6728(KL & Melaka)
Bahasa: EN | BM |

Mengenai Kami

Kami adalah sebuah syarikat di KL, Melaka, dan Johor Bahru Malaysia secara subjektif untuk menyediakan perkhidmatan profesional dan produk perubatan yang komprehensif kepada pelanggan yang memerlukan oksigen perubatan untuk terapi. Terutama semasa tempoh covid-19, British Oxygen Technology telah menyokong kerajaan, rakyat, dan korporat Malaysia untuk bekalan oksigen perubatan.

BOT ialah rakan kongsi untuk produk, perkhidmatan dan program penjagaan pesakit farmaseutikal dan perubatan. Matlamat kami adalah untuk memperkasakan profesional penjagaan kesihatan untuk menyediakan penjagaan pesakit yang lebih baik dan selamat dan dengan berbuat demikian, pakar kami meliputi pelbagai peranan di seluruh sektor penjagaan kesihatan. Ini bermakna segala-galanya daripada berunding dengan hospital tentang menguruskan bekalan gas perubatan mereka kepada menjadi penjaga di sisi pesakit.
Pengalaman 20 Tahun Perkhidmatan Profesional
Bekalan Peralatan Industri
Industri Gas Perindustrian & Perubatan
Industri Peralatan Perubatan
Industri Peralatan Makmal
Rakan Kongsi Gas Perubatan Anda

Di British Oxygen Technology, kami menyediakan pelanggan dengan peralatan perubatan berkualiti tinggi pada harga yang sangat menarik. Perniagaan kami diasaskan pada tahun 2010 atas prinsip keadilan dan pemilihan — dan kami berbangga dengan komitmen kami terhadap prinsip pengasas ini sehingga hari ini.

Kami menyediakan peralatan perubatan yang diperakui secara profesional seperti silinder oksigen perubatan mudah alih, penumpu oksigen, pengawal selia oksigen perubatan, meter oksi dan perkhidmatan pembekalan/perundingan profesional gas perubatan lain.

Semua pekerja kami komited untuk memberikan respons yang cepat dan kerja yang konsisten dan berkualiti tinggi. Dengan tumpuan pada perkhidmatan yang diperibadikan dan jaminan kepuasan pelanggan 100%.
Produk Kami
  • Produk Berkaitan Gas Perubatan
  • Produk Berkaitan Peralatan Oksigen Perubatan
  • Produk Berkaitan Peralatan Gas

Kami menawarkan barisan penuh gas perubatan dalam silinder tekanan tinggi yang diedarkan di bawah nama jenama BOT. Gas perubatan, yang diklasifikasikan oleh Pentadbiran Makanan dan Ubat sebagai ubat, dihasilkan menurut Amalan Pengilangan Baik Agensi Pengawalseliaan Farmaseutikal Kebangsaan (NPRA) dan piawaian kualiti tinggi kami. Semua gas perubatan kami sahaja atau digabungkan dengan gas lain, memenuhi keperluan KKM dan menawarkan tahap ketulenan dan konsistensi yang tinggi.

Oksigen Perubatan Kami adalah pembekal oksigen gred perubatan dan peralatan yang lama untuk kemudahan perubatan, untuk rawatan atau pencegahan oksigen yang tidak mencukupi dalam darah (hipoksemia dan hipoksia).

Udara Perubatan Udara perubatan digunakan secara meluas di kawasan ICU, PICU dan NICU, dan dengan nebulizer pulmonari untuk mengurangkan risiko oksigen berlebihan dalam paru-paru atau tisu badan lain (hiperoksia) semasa pengudaraan mekanikal atau prosedur pembedahan.

Cecair Nitrogen Nitrogen sering digunakan dalam ujian paru-paru sebelum penerbangan untuk mengukur tindak balas seseorang terhadap persekitaran kabin pesawat yang disimulasikan (ujian cabaran hipoksik) serta untuk menggerakkan peranti perubatan, dan sebagai kriogen untuk membekukan dan memelihara darah, tisu, dan spesimen biologi lain, dan untuk membekukan dan memusnahkan tisu berpenyakit dalam cryosurgery dan dermatologi.

Nitrous Oksida Nitrous oxide digunakan dalam industri penjagaan kesihatan sebagai analgesik dan tambahan kepada anestesia.

Karbon Dioksida Perubatan Digunakan untuk insuflasi, karbon dioksida juga boleh digabungkan dengan oksigen atau udara untuk simulasi pernafasan.

Penumpu Oksigen Penumpu oksigen ialah alat perubatan penting yang digunakan untuk Covid-19 atau sebarang penyakit pernafasan lain seperti asma, kanser paru-paru, penyakit paru-paru obstruktif kronik (COPD) dan selesema yang menyebabkan paras oksigen dalam badan kita menurun secara drastik. Ia boleh digunakan untuk memperbaiki gejala kekurangan tahap oksigen akibat penyakit.

Pulse Oximeter Pulse oximetry ialah ujian bukan invasif dan tidak menyakitkan yang mengukur tahap ketepuan oksigen anda, atau tahap oksigen dalam darah anda. Ia boleh mengesan dengan pantas walaupun perubahan kecil dalam sejauh mana oksigen dibawa ke hujung yang paling jauh dari jantung, termasuk kaki dan lengan.

Kit Ujian Covid-19 Kit Pengesanan Antigen COVID-19 Newgene membolehkan ujian sendiri antigen Covid-19 dilakukan di mana-mana sahaja seperti rumah atau pejabat anda, tanpa perlu menjalani ujian di kemudahan penjagaan kesihatan.

Pengawal Selia Gas Tekanan Tinggi Pengawal selia tekanan gas industri direka untuk mengurangkan tekanan gas termampat dengan selamat ke tahap yang boleh dilaksanakan & memberikan prestasi yang kos efektif dan boleh dipercayai. Ia termasuk pengawal selia gas makmal dan pengawal selia gas industri.

Kerja Kejuruteraan Saluran Paip Gas Perpaipan gas industri atau penetapan sistem manifold paip gas perubatan. Kami berpengalaman dalam fabrikasi sistem paip gas industri untuk industri komersil dengan menggunakan teknologi terkini dalam pemasangan saluran paip, kami mampu menyediakan penyelesaian yang sistematik dan kos efektif untuk pelanggan kami dari reka bentuk hingga pembinaan.

Rakan Niaga